Monday, September 28, 2009

Jejalan @ Penang

Disebabkan cuti raya melebih lebih.. so kami p jalan kat Penang lagi.. kali ni p

The World's 1st Tropical Live Butterfly

The Penang Butterfly Farm
Address: No. 830, Jalan Teluk Bahang,
Teluk Bahang, 11050 Penang. Malaysia.
Tel: 60-4-885 1253
Fax: 60-4-885 1741

Tempat dia memang cantik n sesuai la nak bawak anak - anak jalan. Ada macam2, bukan takat rama rama ja, ikan yang beraneka jenis - ikan buaya pun ada, kura-kura mcm buaya, gecko, scorpion, insects, ulat.. macam macam laaa..


Qayyum nak tangkap rama-rama, Kakak n iguana kat belakangnya.



rama-rama,ikan n tumbuhan kat dlm tu. pokok pisang pelik!


Banyak betoi rama-rama , kadang2 dah mcm lebah banyaknya


Rama-rama pun bekenan kat Qayyum!

Tayar Pecah!!!

On the Way balik S.P lepas raya hari tu.. Tayar KN aku meletop... rasanya baru ja tukaq.. Goodyear lagi tu.. cek cek tgk ada "alien" kat atas highway tu cucuk tayar KN.. Kesian dia.. nasib baik ada tayar spare.. syukur semua selamat sampai.


10 min sebelum kejadian.. n ni la rupanya tayar yg dah hancus.. balik SP tukaq tayar lagi baru ..
kali ni pakai Falken pulak! Dorifto!

AAaaammiiinnnn!!

Jejalan @ Kuala Perlis

Raya kedua lepas p raya umah adik beradik .. kami p jalan kat kola perlis..
ingatkan kami ja p "beraya" di tepi laut tu... tapi ramai lagi rupanya.


jalan2 atas batu tepi laut.. jumpa batu berlubang


Qayyum n maknya


Kuala Perlis di petang Syawal 1430

Syawal 1430 / Aidil Fitri 2009

Raya tahun ni antara raya yg paling best untuk kami sekeluarga. Ramadan tahun ni pun cukup mencabar. Rumah dimasuk pencuri n beberapa ujian yg boleh tahan la jugak. Tapi syukur alhamdulillah الحمد لله semuanya dapat ditempuhi dengan jayanya.


Raya tahun ni rumah abah n mak aku jadi tumpuan. Sebab "tok" dok kat rumah ni. So lepas sembahyang raya ja.. penuh la sedara yang datang Paklang, Maklang, Cu, Ndak, sepupu sepapat..... banyak laa.. satu family kurang-kurang 3 orang anak.


Ini stok jr jr yang ada.. ramai sungguh.. nasib la duit raya dah stanby.


Ini hemsom boy abah n mak. Qayyum!


Posing Posing


Lengkap satu family, Berdiri Zakrie (aku), Zakuwan, Zaki, Zakhir
Duduk Irna(wife aku), Qayyum, Tn. Zainon (abah), Qurratul & Pn. Hasma (mak/ibu)


Wednesday, September 16, 2009

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...